Oilstop® on ÄSSÄ™ korjaamon ratkaisu varsinkin VAG-konsernin moottoreiden öljynkulutukseen.
Mistä öljynkulutus johtuu?
Longlife-huoltovälit ovat aiheuttaneet moottoreissa ongelmia öljynkulutuksen kanssa. Pitkään koneessa kiertävä likainen öljy pikeentyy ja tukkii männänrenkaiden öljykanavat. Ensimmäinen oire tästä ongelmasta on pikkuhiljaa lisääntyvä öljynkulutus. Öljyn kuuluisi kiertää männän öljyrenkaiden kautta takaisin kiertoon samalla voidellen sylinterin seinämiä ja mäntää. Kun renkaat ovat tukossa, öljy puristuu männän päälle, palaa moottorin palamistapahtuman yhteydessä ja poistuu pakoputken kautta taivaalle. Sama asia aiheuttaa myös Diesel-moottorilla varustetuissa autoissa DPF-suodattimen tukkeutumista, sillä suodatinta ei ole suunniteltu polttamaan suuria määriä öljyä.
PIkkuhiljaa lisääntyvä öljynkulutus on salakavala oire, useimmiten tilanteeseen havahdutaan vasta kun öljykanavat ovat jo täysin tukossa ja kulutus on jo suurta. Tässä tilanteessa ei enää auta tihentää öljynvaihtoväliä eikä puhdistaa konetta kemikaaleilla. Ässä on erikoistunut näiden ongelmien korjaamiseen.
Oilstop® ratkaisu öljynkulutukseen
Moottori irroitetaan autosta, puretaan osiin, puhdistetaan, sylinterit mittatarkastetaan, tarvittaessa sylinterit porataan ja/tai hoonataan kuntoon, männänrenkaat ja/tai männät vaihdetaan ja kannen tasopinta oikaistaan tarvittaessa. Kasauksen yhteydessä vaihdetaan usein myös jakopää, tarvittaessa uusitaan kuluneet laakerit ja pestään hiukkassuodatin. Usein bensiinimoottoriautoissa puhdistetaan samalla imuventtiilit. Moottori asennetaan takaisin autoon uusien tiivisteiden ja tarvittavien osien kanssa. Lopputuloksena moottori jossa kaikki on kunnossa niin öljynkulutuksen kuin muidenkin asioiden osalta taas pitkäksi aikaa.
Olemme tehneet näitä projekteja niin paljon, että päädyimme rekisteröimään ÄSSÄ™ Oilstop® moottorinkunnostuksen tavaramerkiksi. Oilstop® moottorinkunnostuksen toimitusaika on noin kymmenen päivää. Eli maanantaina työn alle otettu auto on keskimäärin seuraavan viikon keskiviikkona valmis.
Mitä Oilstop® maksaa?
Skoda, Seat, Volkswagen ja Audi öljynkulutusongelmat saat ratkaistua nyt helposti ottamalla meihin yhteyttä. Kerrot meille autosi rekisterinumeron ja saat tietää mitä Sinun autosi Oilstop® moottorinkunnostus maksaa.
Tässä pari hintaesimerkkiä:
- VAG 2.0TDI CR moottorin purku, männänrenkaiden vaihto, sylinterien hoonaus, moottorin kasaus ( sisältää osat ja öljyt OEM-laatuiset ): alkaen 3490 €
- VAG 1.8/2.0TSI moottorin purku, männänrenkaiden vaihto, sylinterien hoonaus, moottorin kasaus ( sisältää osat ja öljyt OEM-laatuiset ): alkaen 3490 €
- VAG 2.0TDI CR moottorin purku, sylinterien poraus, mäntien vaihto, moottorin kasaus ( sisältää osat ja öljyt OEM-laatuiset ): alkaen 4990 €